Dijital Medya Nedir ?


Dijital medya, insanların elektronik olarak iletişim kurdukları farklı platformlara verilen addır. Elektronik ortamda bulunan her tür kitle iletişim aracını dijital medya tanımına dahil etmek mümkündür. Dijital medya, ikili (binary) rakamlar halinde saklanır. Bu yüzden, masaüstü ve dizüstü bilgisayarlardan, PDA (Kişisel Dijital Asistan) gibi avuçiçi cihazlardan, iPhone’lardan, hatta MP3 çalarlardan dijital medyaya rahatlıkla erişilebilir. Dijital medyanın tamamı elektronik ortamda tutulduğundan, internet üzerinde metin, görüntü, ses ve videodan oluşan büyük miktarlarda veri ve içerik mevcuttur.


Gerek medya gerekse içerik hızla dönüşmekte, buna bağlı olarak insanların online iletişim kurma biçimleri de değişmektedir. Bu durum, yeni etkileşimli medya platformlarını ve sosyal ağları beraberinde getirmektedir. Dijital medya, bu yeni oluşumun ta kendisidir. İster barış mesajları vermek, ister fikir ayrılıklarını göstermek, ister ilerleme kaydetmek, ister kitlesel harekete çağırmak, isterse kişisel düşünceleri savunmak için olsun, insani anlatımın, sosyal etkileşimin, iletişimin ve online eğitimin olduğu her platform dijital medya kapsamına girer.

Dijital medyanın en önemli özelliği, insanların yaşam biçimlerinde önemli değişikliklere yol açma potansiyeli taşımasıdır. Yaratıcı keşiflerde bulunmak, yenilik yapmak ve iletişim şeklini dönüştürmek için dijital uygulama ve araçlardan yararlanan insan, aslında ciddi bir değişim sürecinden geçmektedir. Örnek vermek gerekirse, Twitter insanlar arasındaki diyaloğu değiştirmektedir. Öyle ki, devlet politikalarından toplumsal yaşam görüşlerine kadar, her konuda eskisine göre çok daha farklı deneyimler yaşanmaktadır.

Dijital medya, ilk etapta metin (text) ile kendini göstermiştir. Metin içeriği, internetin ortaya çıktığı ve hızla yaygınlaştığı döneme damgasını vurmuştur. Bugün de metin editörleri ve kelime işlemci seçenekleri ile metinsel içerik en temel dijital medya unsurudur. İnternet, metinsel içeriği paylaşmak, aktarmak ve saklamak için ideal bir ortam sunmaktadır.
İnternetin büyümesine paralel olarak, görüntüler gündeme gelmiştir. İnsanlar, yalnızca e-posta yazmakla yetinmeyip fotoğraf da göndermeye başlamışlardır. Böylece, fotoğraf paylaşım siteleri ortaya çıkmıştır. 1990’lı yılların ortasında, dijital medya “ailesine” ses eklenmiş; MP3 dosyaları kullanılmaya başlanmıştır. Ses paylaşımına izin veren siteler sayesinde müzik ve benzeri sesli dosyalar online paylaşıma dahil olmuştur.

Dijital medyanın gelişiminde son aşama videodur. YouTube, video paylaşımını en popüler medya dağıtım yöntemlerinden biri haline getirmiştir. Video, bir sanal medya olarak her geçen gün daha yaygın kullanılmakta ve iPhone gibi teknolojilerin gelişmesine bağlı olarak avuçiçi bilgisayarlardan da paylaşılabilmektedir.

Kaynak:
Açık Öğretim Fakültesi:

REKLAMDA YARATICILIK VE YAZARLIK
Yasin Ergün ERDEM


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder